Nové obchodní podmínky od 1.2. 2016

V eshopech je potřeba upravit obchodní podmínky kvůli mimosoudnímu vyrovnání.

Novela zákona o ochraně spotřebitele začala platit už na konci loňského roku. Nové opatření ale platí až od prvního února.

Jednou z novinek, kterou novela zákona přináší, je možnost řešit spotřebitelské spory mimosoudní cestou. "V případě mimosoudních řešení sporů, známé také pod zkratkou ADR – Alternative Dispute Resolution, se jedná o poměrně zásadní událost a jsme ve velkém očekávání, jak se v praxi projeví,“ říká šéf APEK Jan Vetyška.

Povinnosti, které na obchodníky čekají, shrnul APEK do několika bodů:

  • Splnit informační povinnosti – jasným, srozumitelným a snadno dostupným způsobem informovat o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (pro e-shopy v tuto chvíli ČOI). Informace musí zahrnovat mimo jiné internetovou adresu subjektu (www.coi.cz). Tyto informace musí být také součástí obchodních podmínek. Obchodní podmínky musí obchodník upravit do 3 měsíců od nabytí účinnosti ustanovení – tedy od 1. 2. 2016!
  • V případě sporu, který se nepodařilo mezi stranami urovnat přímo, poskytnout spotřebiteli tyto informace také v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat.
  • V případě zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu je obchodník povinen se vyjádřit ve lhůtě 15 pracovních dnů od doručení vyrozumění o zahájení.
  • Prodávající je povinen úzce spolupracovat a poskytnout ČOI součinnost potřebnou k efektivnímu řešení spotřebitelského sporu.

APEK také na svém webu nabízí ukázku vzorových obchodních podmínek, které požadované změny obsahují.

 

Vloženo: 30. 01. 2016       Kategorie: Internetové obchody na míru

Komentáře    [ 0 ]

Přidat příspěvek:

Komentáře lze přidávat jen po registraci a příhlášení uživatele. Toto opatření jsme zavedli z důvodu větší kvality a důvěryhodnosti komentářů.

 
 
 

i-B2B.eu s.r.o.

Nádražní 740
75301 Hranice

IČ: 28576241
DIČ: CZ28576241

Telefon: +420 604 968 587







Heating&Cooling group s.r.o.